Çift Terapisi

Aile Terapisi, aile üyeleri arasındaki anlaÅŸmazlıkların,çatışmaların bir uzman gözetiminde çözümlendiÄŸi bir süreçtir.

Aile üyelerinin psikolojik sorunlar geliÅŸtirmelerinin temelinde aile üyeleri arasındaki güç savaşımı yatmaktadır. Bu güç savaşımı, kimin hangi alanı, ne oranda kontrol edeceÄŸi sorusuyla baslar.Aile terapisi problemlere, aile üyelerinin bireysel problemleri olarak deÄŸil, sistemin problemi olarak bakar.Tedavide ailenin tek üyesi irdelense de tedavinin odak noktası aile sistemidir.

Terapinin hedefi aile içindeki bireyin deÄŸiÅŸimini deÄŸil daha çok ailenin yapısını ve aile içindeki bireylerin birbirleriyle olan iletiÅŸim biçimlerini deÄŸiÅŸtirmektir.

Aile Terapisindeki Yaklasimlar

Aile terapisi içinde kullanılan 3 büyük yaklaşımdan bahsedebiliriz.

• Psikodinamik yaklaşım

• Ä°letiÅŸimsel yaklaşım

• Yapısal yaklaşım

Psikodinamik yaklaşım aile üyelerinin her birinin psikolojik yapısı ile ilgilenir.Her aile üyesinin kendisi ve ailenin diÄŸer üyeleri hakkında içgörü ve anlayış kazanmasıyla sorunların giderileceÄŸine inanır.

Ä°letiÅŸimsel yaklaşımda ise, aile terapistleri, karşılıklı etkileÅŸimin nasıl olduÄŸu üzerine odaklanırlar, bütün davranışların iletiÅŸimsel olduÄŸu ve de bu iletiÅŸim dilinde yönetme, otorite kurma ve karşılıklı iliÅŸkinin varlığı ÅŸeklindedir.

Yapısal yaklaşımda , aile içindeki etkileÅŸimin nerede olduÄŸu üzerinde durulur yani, aile sisteminin sunduÄŸu dinamiklere ve bu sistem içinde yer alan elementlere dikkat çekilir.